
Het zit ‘m in de kleine dingen zeggen ze wel eens. De zon op je bol, een goed boek, een dampende kop koffie. Voor deze ultieme geluksmomentjes ben je bij Douwe Egberts aan het juiste adres. In samenhang met de opening van vier nieuwe cafés en de lancering van D.E Café blends in de supermarkt, werd een nieuw interieurontwerp ontwikkeld en kreeg de visuele identiteit een opfrisbeurt. Wedden dat jouw D.E-bakkie lekkerder smaakt dan ooit?
Alles laten vallen, neerploffen in je favoriete stoel en precies zijn waar je hoort – dat is thuiskomen. Een onevenaarbaar gevoel, zou je zeggen. Maar precies dát gevoel wisten de interieurarchitecten van Ninetynine in de cafés te creëren. Designbridge legde daarbij de basis van de nieuwe visuele identiteit, die onze eigen designers vertaalden naar een ‘out of home’-stijl voor alle uitingen. Van het behang tot de menuborden, to go-cups, zonwering en posters, de gehele graphic layer werd onder handen genomen.


De rijke historie (van meer dan 265 jaar!) vormde een bron van inspiratie voor de brand update van Douwe Egberts Café. In zowel het interieur als de visuele identiteit komt het authentieke karakter tot leven door verschillende elementen uit het archief van DE nieuw leven in te blazen. Het expressieve handgeschreven font en de combinatie van donkergrijze met gouden kleuren weerspiegelen de warme, toegankelijke sfeer van de cafés en de gastvrijheid van de barista’s. Bovendien sluiten de vormen en kleuren naadloos aan bij de premium uitstraling van Douwe Egberts.